Hemeroteca
Dona sang! El 11 de març, jornada de donació a Can Palots
08/03/2026El Teatre de Can Palots acollirà el proper dimecres 11 de març, de 16 a 20 h, una nova jornada de donació de sang oberta a tota la ciutadania.
Ja podeu llegir l’Avui Canovelles de març
09/03/2026L’edició 142 de l’Avui Canovelles, corresponent al mes de març ja està al carrer. Recull els principals temes d’actualitat del municipi, amb un ampli reportatge dedicat al Carnaval 2026, que ha omplert els carrers d’energia i color. A les pàgines centrals es poden reviure els moments més destacats de la rua infantil i de la gran rua de dissabte.
Acta núm. 2 de 9 de febrer de 2026
09/03/2026FEMAC 2026 aposta per l’essència acústica amb Raquel Lúa i Sandra Bautista
12/03/2026El FEMAC 2026 es presenta amb una edició que reivindica l’essència del festival: la música acústica, íntima i propera, aquella que posa en valor la proximitat entre artista i públic. Enguany, el certamen aposta per dues veus femenines de gran sensibilitat i personalitat artística: Raquel Lúa i Sandra Bautista.
Curs gratuït de manipulació d’aliments els dies 23 i 25 de març a Canovelles
17/03/2026El Servei Local d’Ocupació de Canovelles organitza un curs gratuït de manipulació d’aliments adreçat a persones que vulguin adquirir coneixements bàsics per treballar amb aliments de manera segura.
Acta núm. 3 de 16 de febrer de 2026
18/03/2026Alteracions provisionals de circulació pel pas de la Volta Ciclista a Catalunya el 26 de març
19/03/2026El proper 26 de març, Canovelles acollirà el pas de la Volta Ciclista a Catalunya, un esdeveniment esportiu de gran rellevància que comportarà afectacions puntuals a la mobilitat dins del municipi.
Acta núm. 4 de 23 de febrer de 2026
19/03/2026Descobreix un Aplec 2026 carregat de tradició i arrossada!
20/03/2026Canovelles es prepara per celebrar un nou Aplec, que enguany tindrà lloc el diumenge 5 i el dilluns 6 d’abril, coincidint amb el Dilluns de Pasqua. La festa manté la incorporació de la Vigília, estrenada l’any passat, i consolida un programa ple de cultura popular, tradició i activitats per a totes les edats.
Dimecres 25 de març, sessió plenà ria ordinà ria
25/03/2026Avui dimecres 25 de març, a les 20 hores, tindrà lloc el ple ordinari corresponent al mes de març. La sessió se celebrarà, com sempre, de forma presencial a la sala de plens M. Lluïsa Prat i es podrà seguir de manera telemàtica a través del canal de YouTube de l’Ajuntament de Canovelles.
Sessió de Treball amb David Agustà Balart, director dels Serveis Territorials de la Generalitat
26/03/2026L’alcalde Emilio Cordero i la 1a tinenta d’alcalde, Yolanda Díaz, s’han reunit avui amb David Agustí Balart, director dels Serveis Territorials de la Generalitat de Catalunya, en una sessió de treball centrada en diversos projectes estratègics per al municipi. Durant la trobada s’ha parlat del nou CAP de Canovelles, de l’estat i planificació dels PUOSC, així com de qüestions de seguretat que afecten el dia a dia del municipi. La reunió ha servit per alinear posicions, consolidar línies de col·laboració i avançar en projectes específics que han de contribuir a millorar la qualitat de vida de la ciutadania, especialment en àmbits com la mobilitat, l’entorn urbà i els serveis públics. Aquest treball coordinat entre administracions és essencial per garantir que les actuacions de govern es despleguin amb solidesa i respostes efectives a les necessitats del municipi.
Canovelles celebra la Setmana de la Gent Gran Activa
26/03/2026Canovelles celebra la Setmana de la Gent Gran Activa, una iniciativa plena de xerrades, activitats i tallers pensats per promoure el benestar, la participació i l’envelliment actiu de les persones grans del municipi.
Al llarg de la setmana, els participants poden gaudir d’un programa variat i enriquidor, amb propostes creatives, manuals i formatives que fomenten l’aprenentatge i la descoberta de noves habilitats.
El Ple formalitza la presa de possessió d’una nova regidora
26/03/2026Durant la sessió plenària del mes de març, l’Ajuntament de Canovelles aprova per 16 vots a favor l'acta del 29 de gener de 2026. A més, durant la mateixa sessió plenària la nova regidora Saloua Adraou Amgait va prendre possessio del càrrec. Amb aquesta incorporació, el Consistori reforça la seva representativitat i suma una mirada transversal que aporta valor, proximitat i qualitat humana a l'acció de govern.

El Ple municipal va tractar diversos punts destacats, entre els quals la presentació d’un pressupost municipal sanejat amb la liquidació de l’exercici 2025 i un ampli bloc de mesures destinades a la millora de les condicions del personal municipal, que va incloure diverses modificacions de la plantilla i de la Relació de Llocs de Treball.
La sessió també va abordar l’aprovació del conveni amb la Diputació de Barcelona per a la construcció de l’itinerari de vianants a la carretera C‑1415b, una actuació clau per a la mobilitat i la seguretat al sector de Bellulla. Igualment, es va aprovar el conveni amb el Consell Comarcal per desplegar a Canovelles una Oficina Jove que permetrà oferir serveis juvenils de manera descentralitzada.
S’obren les inscripcions als cursos de català del mes d’abril
27/03/2026L’Oficina de Català de Canovelles informa que ja s’han fet públiques les dates d’inscripció per als cursos de català que començaran aquest mes d’abril. El període d’inscripció s’estendrà del 7 al 10 d’abril, amb torn preferent i torn general.
Canovelles es converteix en punt de trobada de 25 municipis de la Xarxa Estatal de Ciutats Educadores
27/03/2026Canovelles acull la trobada estatal de la Xarxa de Ciutats Educadores, una reunió que aplega representants polítics i tècnics de 25 municipis compromesos amb la promoció de l’educació com a eix transformador de la vida urbana. L’esdeveniment, organitzat conjuntament pels Ajuntaments de Granollers i Canovelles, reuneix prop de 40 participants al Teatre Auditori de Can Palots.
Una adolescent de Canovelles, escollida per formar part de la Comissió Permanent del Consell Nacional dels Infants i Adolescents de Catalunya
28/03/2026La canovellina Lídia Mateu, membre del Consell Nacional dels Infants i els Adolescents de Catalunya (CNIAC), ha estat escollida recentment per formar part de la Comissió Permanent de l’òrgan, després de les eleccions celebrades en el marc de l’assemblea extraordinària del cap de setmana passat.
Reviu l'Aplec 2026!
07/04/2026Enguany, l’Aplec 2026 s’ha celebrat amb un temps esplèndid, que ha permès gaudir plenament d’una festa a l’aire lliure compartida per tota la població canovellina, des dels més petits fins als més grans
Podeu gaudir de totes les imatges clicant al Flickr de l'Ajuntament aquí.
Canovelles prepara un Sant Jordi 2026 ple de llibres, roses i participació
07/04/2026Canovelles ha preparat una programació de Sant Jordi 2026 rica i diversa, amb propostes culturals per a totes les edats que s’estendran del 20 al 30 d’abril. Tallers, teatre, poesia, exposicions i la tradicional Fira de Sant Jordi ompliran els carrers d’ambient literari i festiu.
Arriba la 1a Fira del Formatge a Canovelles!
08/04/2026Canovelles celebrarà el pròxim 2 de maig la seva primera Fira del Formatge, una nova proposta gastronòmica que vol posar en valor el producte local, els productors del territori i la identitat agroalimentària del municipi. La iniciativa, impulsada pel Servei de Dinamització Econòmica, s’emmarca en l’aposta municipal per reforçar el comerç de proximitat i generar activitat econòmica a través d’esdeveniments que també actuen com a reclam turístic.
Aquest matí, l’Ajuntament ha presentat la fira als mitjans de comunicació des de la formatgeria La Cleda, una de les productores que seran presents a la fira. L’espai ha permès posar en relleu el paper del sector làctic local i la importància de donar visibilitat al talent agroalimentari del municipi i del Vallès.
Canovelles celebra el segon any del projecte "Arrela’t a Canovelles" reforçant el vincle amb els nadons i les seves famÃlies
09/04/2026L’Ajuntament de Canovelles va celebrar el passat 24 de març la segona edició del projecte Arrela’t a Canovelles, una iniciativa que dona la benvinguda als nadons nascuts al municipi i que té com a objectiu reforçar el sentiment de pertinença i comunitat des dels primers mesos de vida.Aquest divendres emprenen el seu camà els participants de la 30a (+2) Canovelles-Montserrat
13/04/2026Aquest any se celebra la 30a (+2) edició de la Canovelles–Montserrat, una cita anual imprescindible per als amants de la natura, les caminades de llarga distància i el gaudi de la bona companyia.
S’obre la convocatòria d’ajuts al lloguer 2026 per a persones de 36 a 64 anys al Vallès Oriental
14/04/2026Avui s’obre el termini per sol·licitar les subvencions destinades al pagament del lloguer o cessió d’ús d’habitatge o habitació corresponents a l’any 2026.
El Teatre Can Palots acull la cloenda del projecte "Veus Pròpies", adreçat a dones migrades i racialitzades.
15/04/2026El Teatre Can Palots va acollir el passat dimecres 8 d’abril l’acte de cloenda del projecte “Veus Pròpies”, una iniciativa impulsada i subvencionada per l’Ajuntament de Canovelles en el marc de les polítiques municipals d’igualtat, cohesió social i suport a les dones.
Formació en Administració Digital i IA aplicada a la cadena de valor alimentà ria
16/04/2026L’Ajuntament de Canovelles participa en el programa TTT (Treball, Talent i Tecnologia) i, conjuntament amb altres municipis del territori, impulsa la formació Administració digital a la cadena de valor alimentària: eines, processos i IA aplicada.
Canovelles rep el Segell Infoparticipa 2025 per cinquè any consecutiu
16/04/2026Dimarts 14 d’abril, l’Ajuntament de Canovelles va rebre el Segell Infoparticipa 2025, per cinquè any consecutiu. Un reconeixement atorgat per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) que certifica el compliment de la Llei de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
Canovelles participa a la Plataforma Zero Abandonament com a municipi referent en educació
21/04/2026L’Ajuntament de Canovelles participa activament a la Plataforma Zero Abandonament, una iniciativa impulsada per la Fundació Equitat.org (Fundació Bofill) que treballa per prevenir l’abandonament escolar prematur des d’una mirada local i comunitària.
Avui 21 d’abril, jornada de portes obertes de l'escola bressol Marta Mata
21/04/2026Avui 21 d’abril, a les 17.15 hores, l’EBM Marta Mata realitzarà una xerrada informativa de portes obertes per tal d’explicar el projecte educatiu i l’oferta educativa del centre.
L’Ajuntament de Canovelles manté una reunió de seguiment amb ADIF sobre les obres de desdoblament de la lÃnia R3
23/04/2026L’Ajuntament de Canovelles va mantenir ahir, 22 d’abril, una reunió de seguiment amb representants d’ADIF per tractar l’evolució de les obres de desdoblament de la línia R3 de Rodalies en el tram de Canovelles i diverses qüestions d’interès per al consistori.
Acta núm. 5 de 9 de març de 2026
23/04/2026Acta núm. 6 de 23 de març de 2026
23/04/2026Acta núm. 1 Sessió dia 29 de gener de 2026
23/04/2026Acta núm. 7 de 30 de març de 2026
23/04/2026Acta núm. 8 de 7 d'abril de 2026
23/04/2026Acta núm. 9 de 13 d'abril de 2026
23/04/2026Reviu la Diada de Sant Jordi 2026!
24/04/2026El 23 d’abril és una data molt especial per al conjunt de veïns i veïnes de Canovelles. Volem agrair la participació de tothom que ha fet possible que aquesta jornada esdevingui, un any més, un moment únic i màgic.
Podeu consultar el recull complet d’imatges a través del compte de Flickr de l’Ajuntament, fent clic aquí.
Ampliat el termini per demanar ajuts al lloguer 2026 per a persones de 36 a 64 anys al Vallès Oriental
24/04/2026S'amplia el termini per sol·licitar les subvencions destinades al pagament del lloguer o cessió d’ús d’habitatge o habitació corresponents a l’any 2026 fins el 8 de maig.
Oberta la convocatòria del II Concurs de Punts de Llibre de Sant Jordi 2026
24/04/2026El Consell d’Infants de Canovelles impulsa una nova edició del Concurs de Punts de Llibre, amb l’objectiu de fomentar la creativitat, la lectura i l’expressió artística entre infants del municipi.Arriba la 1a Fira del Formatge a Canovelles!
26/04/2026Canovelles celebrarà el pròxim 2 de maig la seva primera Fira del Formatge, una nova proposta gastronòmica que vol posar en valor el producte local, els productors del territori i la identitat agroalimentària del municipi. La iniciativa, impulsada pel Servei de Dinamització Econòmica, s’emmarca en l’aposta municipal per reforçar el comerç de proximitat i generar activitat econòmica a través d’esdeveniments que també actuen com a reclam turístic.
Aquest matí, l’Ajuntament ha presentat la fira als mitjans de comunicació des de la formatgeria La Cleda, una de les productores que seran presents a la fira. L’espai ha permès posar en relleu el paper del sector làctic local i la importància de donar visibilitat al talent agroalimentari del municipi i del Vallès.
Tornen les activitats d'estiu de Canovelles 2026. Inscriu-te!
30/04/2026L’Ajuntament de Canovelles presenta un any més una àmplia oferta d’activitats de lleure educatiu per a l’estiu 2026, adreçada a infants i joves del municipi. Les propostes inclouen el Casal Esportiu d’Estiu, el Casal d’Estiu i el Casal i Campaments Júnior, amb activitats pensades per fomentar l’esport, la convivència, la diversió i el creixement personal durant les vacances escolars.