La sessió plenària extraordinària del 29 d’abril ha servit per donar compte de la liquidació del pressupost 2024 i amortitzar la totalitat del deute de l’Ajuntament, que ascendia a 1,5 milions d’euros. A més, s’ha incorporat romanent de tresoreria al pressupost vigent per tal d’impulsar projectes com la compra de terreny, la reforma de diversos espais municipals o la instal·lació de desfibril·ladors als equipaments públics.
L’Ajuntament de Canovelles ha donat compte de la liquidació del pressupost 2024, que s’ha tancat amb un resultat positiu de 4,6 milions d’euros (diferència entre els ingressos i les despeses reconegudes). Amb tot, l’Ajuntament de Canovelles tanca el període anterior amb un romanent de tresoreria acumulat de gairebé 13,5 milions d’euros.
D’altra banda, cal destacar que tot i que el nivell d’endeutament de l’Ajuntament de Canovelles era molt baix, del 7,91 %, aquest ple també ha servit per liquidar el préstec que tenia l’Ajuntament i deixar el nivell d’endeutament a zero.
Incorporacions de romanent al pressupost municipal 2025
Durant el ple també s’han aprovat inicialment diverses modificacions del pressupost vigent per incorporar part del romanent de tresoreria. Entre les modificacions més importants, destaquen els 700.000 euros que s’incorporen per poder efectuar la compra del terreny situat davant de Can Palots, del qual l’Ajuntament només disposa de poc més d’un 15 % i on es té previst fer els tràmits pertinents per poder-lo destinar a habitatge de protecció oficial. També cal subratllar la incorporació de 400.000 euros més per a la compra del mercat d’alimentació, un import que permetrà enderrocar l’edifici un cop s’adquireixi.
Pel que fa als equipaments municipals, s’incorporen 650.000 euros per arranjar les grades i reformar el vestíbul del pavelló Tagamanent. A més, les modificacions pressupostàries també inclouen la incorporació de 50.000 euros per a reformar la font del Mil·lenari, 40.000 més per continuar renovant la flota de vehicles municipals i 12.000 euros per millorar el patí de l’Escola Bressol Municipal Marta Mata.
Destaquen també la incorporació de 20.000 euros per tal de donar continuïtat al projecte Paret Viva o els 5.500 euros destinats a ampliar el parc d’espais cardioprotegits (es preveu instal·lar desfibril·ladors a espais com El Campanar, la Biblioteca Frederica Montseny, El Local, La Quitxalla, l’equipament Sant Jordi o l’Escola Bressol Municipal Marta Mata).
Amb tot, s’incorporen al pressupost municipal 2025 poc més de 2,6 milions d’euros provinents del romanent de tresoreria.