Sant Jordi va començar a Canovelles el passat 22 dabril amb lactivitat Arriben els Goblins!!, a la Biblioteca. Una sessió de contes, jocs, balls i la participació de molts nens i nenes, de més de 3 anys, que amb la companyia dels seus familiars van gaudir duna revetlla de Sant Jordi dallò més divertida gràcies a aquests entranyables personatges mitològics.
El 23 dabril la plaça de la Joventut va tornar a omplir-se de roses i llibres gràcies a una desena de parades de les floristeries del municipi, la llibreria La Papereria i diverses entitats del poble, entre elles la Plataforma dAfectats per la Hipoteca i les colles joves de Canovelles. Els alumnes de les escoles van anar passant al llarg del matí per les parades i van poder gaudir dun espectacle de teatre.
Els alumnes de 1r a 4t van omplir de gom a gom la plaça per veure lespectacle En contes dun cove de la companyia Parranda, una divertida posada en escena, amb personatges molt divertits que van explicar, entre daltres, la llegenda de Sant Jordi a més dun centenar de nens i nenes. Paral·lelament, al Teatre Auditori Can Palots, els alumnes de 5è i 6è van gaudir amb lespectacle El petit príncep de la companyia Petit Bombay i, després de dinar, va arribar el torn dels més menuts del municipi: els alumnes de les escoles bressol de Canovelles. Gràcies a lesforç i la interpretació de diversos pares i mares de les escoles, els petits van aprendre La llegenda de Sant Jordi i van passar una estona dallò més divertida amb el drac, la princesa i el príncep.
El Centre Cultural va oferir el taller Per Sant Jordi, flors de sucre a càrrec de Ruth Nadal i a partir de les 15.30 h es va obrir el micro a la plaça per a tots aquelles que van voler dedicar un poema o un conte al seu estimat o estimada.
La biblioteca va organitzar també un taller de pintar dracs i roses a la sala infantil, un concurs de punts de llibres, una exposició i una lectura poètica. El 30 dabril, a més, tindrà lloc una nova sessió dEnraonem (a les 10.30 h) i del Club de lectura (a les 19.30 h) amb Albert Coromines com a dinamitzador.
Totes les escoles van celebrar la diada amb jocs florals i activitats relacionades amb la festivitat, així com els joves de Canovelles, que van gaudir duna nova mostra dart jove, i els avis i àvies del Casal de la Gent Gran, que van ballar a la plaça Margarida Xirgu diverses sardanes.
LLIBRE GEGANT DEL CONGOST
Els actes, però, no han acabat. El proper 26 dabril, a la plaça de la Joventut, tindrà lloc lactivitat El llibre gegant de lescola Congost, on els nens i nenes de lescola participaran lelaboració del llibre denguany, escrivint el seu propi conte.