Ja pots consultar els espectacles de la nova temporada 25-26 d’Escena grAn!

Dimarts, 10 de juny de 2025

Escena grAn dona el tret de sortida a la primera part de la temporada 25-26, una cartellera que anirà de setembre a gener i que estarà plena de grans noms, amb més de seixanta propostes de totes les disciplines artístiques i per a totes les edats i gustos.  

Aquesta temporada, Escena grAn batega més fort que mai. Ho fa amb un lema que parla de vida, emoció i connexió: Bateguem. Una invitació a deixar-se portar pel pols de la cultura. Bateguem quan un espectacle ens commou, quan la música ens travessa, quan l’art ens parla directament al cor. Els equipaments d’Escena grAn (Teatre Auditori de Granollers, Sala Nau B1 de Roca Umbert Fàbrica de les Arts, la Roda d’Espectacles Infantils de l’Associació Cultural de Granollers i el Teatre Auditori Can Palots) us proposen una temporada plena de passió, experiències compartides i emoció viva.

Musical amb marca de la casa per inaugurar la temporada 

La temporada arrenca amb Flor de nit el dissabte 27 de setembre, al Teatre Auditori de Granollers, un musical que bategarà de nou al Teatre Auditori de Granollers, després de l’èxit que va tenir la temporada anterior, per tornar-nos a omplir d’emoció. Amb música d’Albert Guinovart i text de Manuel Vázquez Montalbán, aquest musical evoca l’esperit nocturn i rebel, així com la Barcelona dels anys vint i trenta. Interpretat pel Cor Jove Amics de la Unió, Flor de nit combina la potència coral amb una gran posada en escena.

Teatre que batega amb força 

La temporada teatral arriba carregada de grans noms i comèdies amb mirada crítica. Obre foc Un déu salvatge, la punyent comèdia de Yasmina Reza dirigida i protagonitzada per Pere Arquillué, al costat de Laura Conejero, Laura Aubert i Iván Benet. També destaca La brama del cérvol, de La Calòrica, amb el seu segell habitual de sàtira intel·ligent i política.

Entre les propostes més singulars hi trobem Gola, un monòleg intens d’Oriol Pla dirigit pel seu germà Pau Matas, i La presència, un thriller sobrenatural de Carmen Marfà i Yago Alonso amb un repartiment de luxe: Anna Sahún, Pau Roca, Marc Rodríguez i Nausica Bonnín.

L’humor també ocupa un lloc destacat amb Les mares, de Faixedas i Xuriguera, i amb el monòleg de la popular Eva Soriano. A més, s’hi sumen peces amb fort component líric i emocional com Pruna, Divinas palabras —una revisió teatral de l’obra de Ramón María del Valle-Inclán, plena de dramatisme i força lírica—, Impossible —basada en l’obra d’Erri De Luca—, i Casting Lear, una adaptació contemporània de Shakespeare que reimagina el Rei Lear en clau moderna. Finalment, Dones de ràdio, amb Àngels Gonyalons, Sara Espígul i Sara Diego, recupera la màgia del directe radiofònic des del teatre.

Una de les peces més commovedores de la temporada és Rose, de Martin Sherman, amb una Carme Sansa en estat de gràcia, que encarna una dona jueva que recorre la seva vida marcada per guerres, exilis i supervivència, en un monòleg que connecta profundament amb l’actualitat.

Una temporada de teatre que combina talent, emoció i crítica, amb una clara aposta per espectacles que ens faran riure, pensar i vibrar.

Dansa i circ per a tots els gustos i estils

La dansa contemporània hi serà amb la força i precisió de Guy Nader i Maria Campos i el seu Natural Order of Things. La dansa clàssica arriba de la mà del Ballet de Barcelona amb una nova lectura de Giselle, i la dansa urbana i moderna tindrà un protagonisme especial amb els Brodas Bros, companyia convidada de la temporada 25/26 al Teatre Auditori de Granollers, que fusionen moviment, tecnologia i energia.

En l’àmbit del circ, destaquen dues propostes per a tots públics: Akri, de Manel Rosés, una peça sorprenent sobre el concepte de ‘llindar’, i Nushü, de Capicua, una proposta visual i participativa que ens fa viatjar a un taller de costura transgressor i ple d’acròbates.

Tant la Sala Nau B1 de Roca Umbert com el Teatre Auditori de Granollers seran escenari de propostes musicals diverses, que van del pop a l’electrònica, passant pel soul, el rap o la cançó d’autor. Entre els noms destacats hi trobem Ramon Mirabet, Queralt Lahoz i Belén Natalí, Delafé y las Flores Azules, Laura Andrés, Suu, Ivette Nadal i la proposta fresca i irreverent d’Uri Geller y Los Cucharas. Una temporada on la música en directe connectarà amb públics de totes les generacions.

La música clàssica es vesteix de celebració!

El prestigiós Young People’s Chorus de Nova York oferirà un concert excepcional, en una oportunitat única de gaudir del seu talent coral internacional. També celebrarem el 30è aniversari de Veus – Cor Infantil Amics de la Unió, amb un concert de retrobament molt especial, i els 25 anys de la companyia Milnotes, que ho commemora amb una nova gran producció, la sarsuela Cançó d’amor i de guerra. Aquestes efemèrides s’acompanyen d’una programació sòlida amb els concerts de l’Orquestra de Cambra de Granollers, els cors de la Societat Coral Amics de la Unió i els concerts del Cicle Carles Riera de l’Escola de Música i Conservatori de Granollers.

La temporada de clàssica es completa amb tres grans títols operístics: Norma, La Traviata i Les noces de Fígaro, de la Fundació Òpera a Catalunya, que faran vibrar els amants del gènere líric.

Les arts escèniques, també en família

Aquesta temporada, destaca la doble funció del musical d’èxit El fil invisible, que torna per emocionar grans i petits. També es podrà gaudir de La història de Babar, el clàssic musical narrat per Pep Farrés amb música en directe de Guillem Martí. Bon vent! amb Ebri Knight porta la festa popular i la tradició als escenaris familiars, mentre que Lali Begood convida a ballar al ritme de funk, pop i sons urbans pensats per al públic infantil. Els més menuts tindran el seu espai amb el festival elPetit, que inclou dues delicades propostes sensorials: So i Ona, així com amb moltes propostes de la Roda d’Espectacles Infantils. També hi trobarem Sigues tortuga, de Xip Xap, una invitació lúdica a viure sense presses, i Gota, de Txema Muñoz, un espectacle de clown i màgia que captiva des de la senzillesa. Completant l’oferta, els concerts familiars de l’Orquestra de Cambra de Granollers obren la porta a descobrir la música clàssica en directe en un format proper i participatiu.

Presentació de la temporada, abonaments i entrades 

El dimecres 18 de juny, a les 19 h a la Sala Petita del TAG, es presentarà la nova temporada amb tots els/les programadors/es d’Escena grAn i l’actriu granollerina, Aida Moré, membre de la Taula #SecretJove i de L’Arsènica Jove, com a moderadora de l’acte. A partir de dijous 19 de juny a les 10.30h començarà la venda d’abonaments i el 20 de juny ja es podran comprar també les entrades individuals.  

 

 

Darrera actualització: 10.06.2025 | 13:00