S'aprova suspendre el cobrament de les plusvà lues en cas de dació en pagament
El ple de lAjuntament, celebrat el 27 de març i davant la greu situació de moltes famÃlies, va aprovar la suspensió del cobrament de les liquidacions per plusvà lues en casos de dació en pagament (i altres transmissions assimilables dhabitatges de primera residència), amb els vots favorables de tots els grups municipals i labstenció dICV-EUiA.
Daquesta manera, es pretén que les famÃlies que hagin saldat el deute hipotecari a través duna dació en pagament amb la seva entitat bancà ria no hagin de pagar (almenys fins que lEstat legisli en aquest sentit, que és qui té la competència) limpost municipal de la plusvà lua (increment del valor dels terrenys de naturalesa urbana).
La proposta té dos objectius, segons va informar el regidor dHisenda, Joan Isern: instar al govern central la modificació de la Llei dHisendes Locals per evitar aquestes situacions i suspendre el cobrament de la plusvà lua quan la unitat familiar només disposi duna vivenda i aquesta sigui la seva residència habitual i permanent.