Els cosidors de bates i granotes de plà stic han confeccionat més de 2.000 unitats
La setmana passada es va donar per finalitzada la confecció de bates i granotes de plàstic. La iniciativa, que va començar poc després de la declaració de l’estat d’alarma, ha aplegat gairebé una trentena de persones, la majoria propietaris i treballadors dels basars de Canovelles. Tots ells han cosit sense descans per facilitar un total 2.010 bates o granotes a més d’una desena de centres sanitaris, com el CAP de Canovelles, o col·lectius que prestaven serveis essencials, com els serveis Socials del municipi.
La comunitat musulmana de Canovelles s’ha bolcat amb la confecció de bates i granotes de plàstic, material de protecció individual molt laboriós de confeccionar i que ha escassejat a la gran majoria de centres sanitaris durant tot el confinament. Així, membres del Bazar Oujda, de Mobles Ouhabi i de la Tapisseria Chamal, a més d’una desena de voluntaris i voluntàries a títol individual, han confeccionat bates i granotes amb bosses de plàstic facilitades per l’empresa Saplex, ubicada a Canovelles.
Amb tot, n’han fet 2.010 unitats, de les quals 1.610 han estat confeccionades per la gent dels basars. A mida que s’anaven cosint, es portaven al Centre Cultural, punt des del qual es repartia allà on feia falta. Així, s’han lliurat aquests elements de protecció a:
- CAP de Canovelles
- Residència María Auxiliadora de Canovelles
- Residència de Sant Fost
- Residència Can Mònic
- Residència Mas d’Angli a Barcelona
- Residència de Caldes de Montbui
- Centre Penitenciari de Quatre Camins
- Serveis Socials de Canovelles
- Clínica Delfos de Barcelona
- Perruqueries de Canovelles
- Clíniques dentals de Canovelles
- Associació Comerç Actiu
Per tal d’agrair i posar en valor la seva feina que han realitzat durant les últimes setmanes, divendres 8 de maig representants del consistori els van donar les gràcies al Centre Cultural.